About Me

My photo
^.^" : 胡言乱语。。。 (1) Love Lewis (2) When ur ex says..u will never find anyone like me..and u reply..god I sure hope not (3) Happiness is not having what u want, but wanting what u have (4) The biggest fool doesn't know that he doesn't know

Tuesday, January 13, 2009

AKA的日记本

“你在干甚么?”看着AKA埋头苦干,我忍不住问她。

“写日记。”她仍旧低着头写着东西:“几天没写了,现在补回。”

“咦!你有写日记的习惯呀?”

“对!天天写。现在有一个箱子那么多了。”

我顿时对她另眼相待。

那年,我刚认识AKA,只记得她有满箱的日记本。

。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。

有一年暑假,AKA回国渡假途经KL顺道探望我。

她带了两大箱的行李。

“里面装什么?”我好奇的问她。

“衣服、相片、还有我这一年来的日记本。”

哦!她还在写日记。

那年,我佩服她的坚持,开始尝试把周遭发生的大事断断续续用比较抒情的方式记下来。

于是。。。开始了现在这些散文、短篇小说及不成文的诗句。

AKA,是我开始写东西的原动力!


我那位自大的朋友,以我对她的了解以及认识,在她看了这篇文章后,肯定在沾沾自喜。哈哈!林展欣,你的日记呢?还在写吗?
(Photo from www.dreamstime.com)

2 comments:

Anonymous said...

Melanie, do keep up with the good work! They're awesome >_~.

I stopped writing it one day, the day when i found it was time for me to take a break...

And now i start reading back those diaries. A mixture of feelings, those were the days when all of us were still young...

This is specially dedicated to my Lord and my Parents. For the good years I have been given and blessed.

xoxo forever,
nic

Anonymous said...

兩年又過去了, 光陰荏苒得令人害怕。。。
我想今後﹑ 日記應該是不會再寫的了。 頂多會寫些小品之類的 (如果時間允許的話), 不好意思, 只寫了一篇, 嘻嘻!